București, mijlocul săptămânii. Plecăm din Berceni spre Băneasa la ora de vârf din trafic, dimineața. Sinucidere curată. Bară la bară, nervi, harta roșie pe Waze. Ne-am învârtit pe străduțe, printre blocuri, vreo 40 de minute și nici nu ajunsesem la Unirea încă.
În acest context, pe Barbu Văcărescu, mașina de gunoi își deservea cetățenii. Tacticos, oprea din 15 în 15 metri. Un domn cobora lent să ia tomberonul, fixa tomberonul în suport, tomberonul se golea, se așeza înapoi pe sol, domnul îl lua, îl aranja la locul lui, urca pe bara mașinii și-i făcea un semn discret șoferului, să înainteze. N-ar fi fost nimic rău sau ieșit din comun, dacă nu ar fi fost ora 09.00 în cursul săptămânii, Barbu Văcărescu n-ar fi avut doar două benzi pe sens și în zonă n-ar fi fost extrem de multe clădiri de birouri. Altfel, mașina bloca efectiv o bandă. Și cu foarte mari eforturi reușeai să depășești, pentru că nimeni nu lăsa un centrimetru din spațiul și timpul lui. Ne-am măcinat nervii efectiv în haosul de-acolo. Reușim să scăpăm de calvar și intrăm pe Calea Floreasca. Două benzi pe sens. O altă mașină de gunoi făcea ordine prin tomberoane.
Dincolo de acea zi nebună, am mai prins de cel puțin 1000 ori mașina de gunoi în față, pe Căderea Bastiliei, în mijlocul orașului, la 09.00-09.30 dimineața. Și pentru cine nu știe, odată ce ai intrat pe strada aia, nu mai există vreo șansă să ieși. Deci stai, pur și simplu, și aștepți.
Care-i povestea, totuși, cu ridicatul gunoiului la orele de vârf din trafic? Dacă tot se caută soluții pentru decongestionarea situației, n-am putea să pornim în luptă cu ceva mai ușor? Reglarea programului pentru ridicat gunoiul ar putea să fie una dintre ele.
Tweet