Dacă aici povesteam despre elementele esențiale cu care am pornit la drum pentru organizarea nunții, în continuare mi-aș dori să punctez câteva aspecte legate de căutările furnizorilor cu care am lucrat pentru nuntă.
(1) Noroc? Mai degrabă flexibilitate.
De multe ori, după nuntă, am auzit și am folosit chiar eu expresia ”am avut noroc, totuși, că am găsit ceea ce ne-am dorit, într-un timp atât de scurt”. Ulterior, pe măsură ce am analizat lucrurile cu mintea limpede, mi-am dat seama că a fost vorba mai degrabă despre flexibilitate. Că am avut capacitatea de a ne adapta și de a nu rămâne agățați de anumite idei.
Exemplu 1 – locația. Am găsit Salon du Mariage, din Săftica, aproape din greșeală. Nici nu am vrut să o luăm în calcul inițial, pentru că excludeam ideea de a ieși din București. Ni se părea complicat și pentru noi și pentru invitați. Am mers totuși să o vedem. Și ne-am îndrăgostit de ea. În primul rând, pentru că avea bucătărie proprie, deci puncta la cel mai important capitol de pe listă – mâncarea. Apoi, pentru că arăta extraordinar de bine. Și, nu în ultimul rând, pentru că am rămas foarte plăcut impresionați de interacțiunea cu oamenii care se ocupă de gestionarea ei – comunicativi, deschiși, răbdători. Poate nu pare important acest din urmă punct, dar m-am gândit că așa cum se poartă la vizionare se vor purta și în ziua nunții (ceea ce a fost adevărat, btw). Și nu cred că vrea nimeni să lucreze cu oameni care nu răspund la telefon, de exemplu. După lupte interioare seculare, am găsit flexibilitatea de a trece peste faptul că nu este în București și ne-am oprit asupra ei.
Exemplu 2 – data. În aprilie 2016 fiind, am avut mintea destul de deschisă pentru a înțelege că iulie 2016 nu era chiar fezabil pentru nuntă. Așa că am luat cea mai apropiată dată de sezonul cald, pe care o aveau disponibilă – 1 octombrie. Ne-am recalibrat, am avut tematică de toamnă și lucrurile au mers perfect mai departe.
Concluzia: de multe ori nu este vorba numai despre noroc (probabil că ajută și el), cât mai degrabă despre puterea fiecărui cuplu de a se adapta din mers la anumite aspecte, fără a face o tragedie din orice. E bine, mai ales dacă ești pe ultima sută de metri cu toate, să rămâi cu orizonturile deschise și să încerci să recalibrezi lucrurile din mers.
(2) Toate ouăle în același coș.
Desigur, îmi este cunoscută zicala care spune exact contrariul. Dar dacă vă ocupați singuri de organizarea nunții (fără un wedding planner), merită să te mai gândești puțin la acest aspect. Pentru că știam foarte bine ce înseamnă să lucrezi cu diverși furnizori, mulți furnizori, mi s-a părut că cea mai simplă cale în situația noastră este de a alege oameni care-și pot asuma mai multe responsabilități. Bineînțeles, oameni de încredere, cu experiență, despre care poți găsi review-uri pozitive.
Exemplu 1 – Furnizorul de flori. Locația noastră avea contract cu Events by Carmen Ioniță pentru aranjamentele de pe masă. Prin urmare, mi s-a părut mult mai firesc să lucrez tot cu ea și pentru celelalte elemente care implicau flori – buchetele, aranjamentele de la biserică etc. E adevărat, întâmplarea face să fie un furnizor excelent, cu multă experiență și creativitate, în pofida costurilor mai ridicate (puțin peste media pieței). Dar cel mai mult a contat faptul că știam sigur că nu voi avea niciun stres în ziua evenimentului. Avea în responsabilitate toate aspectele și, dacă ceva nu ar fi mers bine, ajungea un singur telefon de lămurire pentru tot. Imaginați-vă ce ar fi însemnat să sun o persoană pentru buchet, alta pentru aranjamentele de la biserică, alta pentru aranjamentele din locație și tot așa.
Exemplu 2 – Furnizorul de dulciuri. Aceeași poveste și pentru tort și pentru candy bar. Cei din locație lucrau deja cu Grace Couture Cakes pentru tort, deci am preferat să apelez tot la ei și pentru candy bar, pentru a fi cât mai simplu și mai eficient. În plus, citisem despre ei că tot ceea ce fac este foarte bun și de calitate, aveam și garanția de la Salon du Mariage, deci am trecut peste alte aspecte (că poate nu au avut decorațiuni la fel de spectaculoase ca alții sau că prețurile au fost mai ridicate). Și s-a dovedit a fi soluția câștigătoare. Mai ales că știau deja locația, deci nu a fost nevoie ca eu să mă preocup în ziua nunții de acest aspect.
Concluzia: caută oameni de încredere, pe care să te poți baza 100% în ziua nunții, fără stres și emoții. Dacă ai dubii cum că s-ar putea să nu-și facă treaba bine, mai bine mai consumi câteva ore în căutări, decât să petreci ziua nunții pe telefon, cu nervi.
(3) Lucrurile trebuie clar explicate.
Mi-am dat seama cât de important este să explici lucrurile pe care le dorești foarte clar și răspicat. Să nu te aștepți ca ceilalți să-ți citească gândurile și să vadă cum arată în mintea ta anumite elemente, chiar dacă par chestiuni de bun simț. Caută referințe pe internet și trimite-le ca atare. Pune negru pe alb (în mail sau în contract, după caz) toate aspectele, astfel încât să eviți surprizele.
În plus, detaliile fac de multe ori diferența. Deci încearcă să vizualizezi ziua nunții și să te gândești la micile detaliile care pot să atârne balanța într-o direcție sau alta (de la toalete – sunt suficiente? sunt curate? etc. și până la modul în care chelnerii vorbesc sau se poartă cu cei de la masă). Pune întrebări, fără jenă, despre toate aceste lucruri și lămurește-le de dinainte.
[to be continued…]
Foto: Silviu Răcheriu
Tweet